Naziv predmeta | Šifra | Jezik | Ciklus/Semestar |
Alati za kompjutersko modeliranje u balistici | OT-42 | BHS | II/3. |
Nastavni metod | Uslovni predmeti | Broj sati sedmično | ECTS krediti |
P / LV / Projekt | - | 2 P + 0 V + 3 LV | 6 |
- Nastavnik:
Alan Ćatović, Jasmin Terzić, Sabina Serdarević-Kadić
- Ciljevi i svrha predmeta:
Ovladavanje znanjima programiranja i primjene softvera za numeričku simulaciju u balistici.
- Program predavanja:
Principi sistema modeliranja. Osnove programiranja u Fortran-u, Matlab-u. Osnovni modeli za simulacije u unutrašnjoj, spoljnoj i terminalnoj balistici (osnovne jednačine i tehnike numeričkog rješavanja). Model unutrašnje balistike za konvencionalna oružja. Modeli za procjenu aerodnimamičkih koeficijenata i momenata žirostabilisanjih i aerodinamički satbilisanih projektila. Modeli trajektorija projektila i simuliranje performansi sistema od tri stepena slobode (3-DOF), četri stepena slobode i šest stepeni slobode (6-DOF). Simulacija parametara koji utječu na rasturanje projektila na cilju po pravcu i dometu. Modeliranje i simulacija prostorne distribucije parčadi pri fragmentaciji HE bojeve glave, odnosno HEAT bojevih glava (formirnaje primarnog mlaza i faza prodiranja kroz prepreku). Primjeri primjene softvera Fortran, MatLab, Comet, Fluent u procesima modeliranja i simulacije (Modeliranje i simulacija za idealni 2-D raketni motor. Simulacija opstrujavanja projektila i profila primjenom numeričke simulacije).
- Literatura:
- Gilat A.: MATLAB An Introduction With Applications, Wiley, 2003.
- Stroustrup B.: The C+ + Programming Language, Third Edition, AddisonWesley, 1997.
- Compaq Visual Fortran, Programmers Guide, Visual Fortran Version 6.6, Compaq Computer Corporation, Houston, Texas, 2001
- Comet, version 2, User manual, Institute of Computational Continuum Mechnics GmbH, Hamburg, 2001.
- Metodi učenja:
predavanja, vježbe, projektni zadatak
- Potrebni preduslovi za slušanje predmeta:
-
- Aktivnost koja se zahtjeva od kandidata:
Izrada i prezentacija projekta.
- Metod ispitivanja:
Izrada i prezentacija projekta. Ocjenjivanje: angažovanost na nastavi i vježbama - 30%, izrada i odbrana projekta – 70%.